Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Peču kváskový chleba více než tři roky, obden nebo denně. Kvásek jsem si vypěstovala vlastní, po měsíci užívání se tak stabilizoval, že si ho nemohu vynachválit. Dokonce jsem ho i darovala a funguje k plné spokojenosti.

Peču v domácí pekárně, ovšem musela jsem si nastavit vlastní program. Kupuji chlebovou mouku žitnou i pšeničnou. Naštěstí máme u nás mlýn, kde prodávají 15kg balení, cena pod 11Kč/kg. Někdy přidávám i celozrnnou nebo špaldovou. Když chci mít chleba obzvláště dobrý, přendávám ho kynout na ošatku a pak šup s ním do trouby, tak jak popisujete.

Problém je jediný. Manžel si tak zvyknul na chutný prokvašený chléb s vysokým podílem žita, že chléb, který byl v případě časové nouze zakoupený v supermarketu, mu nejede.

Někdy nestíhám, tak sice dávám kvásek, ale přidám kvasnice velikosti větší fazole, abych to urychlila. Bohužel je to poznat, není to ono, ale je pořád lepší než kauflanďácký drobivák.

S množením a uchováváním kvásku pracuji trochu jinak než Vy, ale to si každý posléze najde způsob, jak si to organizovat, jak udržovat kvásek atd.

Jsem ráda, že jsem se to na stará kolena naučila. Hodně rozumů jsem nabrala u pana Cuketky a dalších, rovněž na webu, který zmiňujete.

0 0
možnosti

Takže kvásek máte z Čarovného mlýna?

Já v pečení upřednostňuji metodu pana Cuketky na nehnětenou Šumavu - časově i pracností mi vyhovuje. Ráno v robotu umíchám těsto a odejdu do práce (časová náročnost cca 10 min.), navečer vyklopím na vál, přeložím a dám do skleněné oválné mísy na pomoučenou utěrku dokynout. Cca po dvou hodinách dám do trouby - do většího nahřátého skleněného pekáče. Nepoužívám bílou hladkou mouku, ale jen chlebovou, občas přidávám i trochu celozrnné. Chléb je výborný např. i česnekový nebo cibulový.

0 0
možnosti
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1743x
Ferda Mravenec - práce všeho druhu :-)

Seznam rubrik